در سال جدید علاوه بر حفظ کیفیت ، برای فرهنگ سازی نیز تلاش خواهیم کرد. در بحران کم آبی قرار داریم!

باران پلیمر کیا؛ تولید کننده برتر لوله های پلی اتیلن
فهرست مطالب

بهترین زمان کاشت نهال بادام بستگی به آب و هوای منطقه شما دارد. به طور کلی، فصل پاییز و بهار برای کاشت این نهال مناسب است. در مناطق با زمستان های سرد، پاییز معمولاً بهترین زمان برای کاشت است، زیرا نهال ها قبل از ورود به زمستان به رشد خوبی می پردازند و بهتر مقاومت می کنند. در مناطق با زمستان های ملایم، بهار هم می تواند یک زمان مناسب برای کاشت باشد .
برای کاشت نهال بادام، باید یک گودال و چاله ی عمیق و پهن و تا عمق 1 متر حفر کنید، به‌طوری که تمام ریشه‌ های نهال کاملاً در خاک قرار بگیرند. سپس نهال را در آن قرار دهید و با پای خود به خوبی خاک را پا کوب نمایید تا هوای خاک گرفته شود. همچنین باید به کوددهی و آبیاری مناسب نهال توجه کنید.

بهترین روش کاشت نهال بادام چگونه است؟

  • ابتدا باید نهال بادام را از یک مرکز معتبر تهیه کنید. نهال بادام باید دارای ریشه‌های سالم و برگ‌های سبز باشد.
  • سپس باید یک مکان مناسب برای کاشت نهال بادام انتخاب کنید. مکانی که دارای آب و هوای گرم و خشک، خاک با زهکشی خوب و نور کافی باشد.
  • بعد از انتخاب مکان، باید یک گودال به عمق و قطر یک متر حفر کنید. گودال را با خاک مخلوط شده با کود حیوانی یا کمپوست پر کنید.
  • نهال بادام را در مرکز گودال قرار دهید و با خاک پوشش دهید. ریشه‌های نهال را به خوبی فشار دهید تا هوا از خاک خارج شود.
  • نهال بادام را به اندازه کافی آبیاری کنید. آبیاری باید به صورت مرتب و منظم انجام شود. از آبیاری زیاده روی خودداری کنید.
  • نهال بادام را از عوامل مخرب محیطی مانند سرما، باد، حشرات و بیماری‌ها محافظت کنید. برای این منظور می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند پوشش دادن نهال، استفاده از سموم و داروهای گیاهی و مکانیکی استفاده کنید.
مشاهده  نحوه ساخت استخر بلوکی + عایق بندی (بخش دوم)

سعی کنید نهال بادام شناسنامه دار بخرید. این نهال ها بعضا با ضمانت تعویض و جبران خسارت عرضه می شوند. برای تهیه این نهال ها مراکز معتبری در بسیاری از شهر ها وجود دارد.

نهال شناسنامه دار یا لیبل دار چیست؟

نهال شناسنامه دار نهالی است که دارای برچسبی از جنس کاغذ، آلومینیوم یا پلاستیک است که بر روی آن مشخصات شناسایی نهال مانند اصالت، سلامت، سال تولید و رنگ شناسه درج شده است.

شناسنامه نهال توسط مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی صادر می‌شود و دارای ارزش حقوقی است. شناسنامه نهال به رنگ‌های مختلفی مانند آبی، سبز، زرد و سفید می‌باشد که هر کدام نشان‌دهنده کیفیت و وضعیت ویروسی نهال است.
شناسنامه نهال می‌تواند تضمین‌کننده اصالت و سلامت نهال باشد، اما برای خرید نهال باید به عوامل دیگری مانند ریشه، پوست، جوانه، پایه و پیوندک نهال هم توجه کرد.

نکته: خرید نهال را از نهالستان‌های معتبر و مجوزدار انجام دهید.

چه مناطقی مناسب کاشت بادام است؟


بادام یک درخت مقاوم به خشکی و گرما است که در مناطقی با آب و هوای نیمه خشک تا خشک رشد می‌کند. برای کاشت بادام باید خاک با زهکشی خوب، نور کافی و دمای معتدل تا گرم انتخاب کنید. بادام به خاک‌های سنگلاخی، آهکی و ضعیف نیز تطبیق پیدا می‌کند.

بادام به خاک‌های رسی و مرطوب حساس است و در آن‌ها رشد نمی‌کند. بادام در عرض جغرافیایی 30 تا 55 درجه شمالی قابل کشت است. بنابراین به‌جز استان‌های شمالی و جنوبی بیشتر مناطق کشور مناسب کاشت بادام هستند. برخی از استان‌هایی که تولید بادام درختی دارند عبارتند از: مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس، سمنان، قم، کرمان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی

مشاهده  نحوه ساخت استخر بلوکی + عایق بندی (بخش دوم)

نحوه آبیاری درخت و نهال بادام چگونه است؟

راه های زیادی برای آبیاری درختان وجود دارد اما بهترین روش که هم بصرفه بوده و هم نیاز گیاه را بصورت کامل رفع خواهد کرد ، استفاده از سیستم آبیاری قطره ای است. با خرید تجهیزات سیستم آبیاری شامل انوع لوله های کشاورزی، بست و قطره چکان ها می توانید بسادگی یک سیستم آبیاری قطره ای برای نهالستان خود ایجاد کنید.

امیدواریم که این مطلب به شما کشاورزان یا علاقمندان به کشاورزی کمک کرده باشد. بخش های تحقیقاتی این محتوا با کمک هوش مصنوعی انجام شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران

افتخار و تعهد ما تولید لوله پلی اتیلن با کیفیت و سطح استاندارد جهانی است.

مشاوره و خرید لوله پلی اتیلن

جهت خرید لوله پلی اتیلن و مشاوره سیستم های آبرسانی کشاورزی با ما تماس بگیرید:

09999600198
 09190445294  09196271339