در سال جدید علاوه بر حفظ کیفیت ، برای فرهنگ سازی نیز تلاش خواهیم کرد. در بحران کم آبی قرار داریم!

باران پلیمر کیا؛ تولید کننده برتر لوله های پلی اتیلن
فهرست مطالب
باران پلیمر » روش های اصولی نگهداری از لوله پلی اتیلن در هنگام نصب و اجرا

لوله پلی اتیلن با ورود به عرصه لوله  و سیالات در بهبود کیفیت لوله کشی کشاورزی بسیار موثر بوده و با مقاوت در برابر نور آفتاب  و و انعطاف پذیری بالا صنعت ساختمان سازی ، دامداری و کشاوزی را بیش از اندازه مدیون خود کرده . با نصب و اجرای این لوله ها در کشاورزی به دلیل مقاوت ان در برابر آفتاب ، دوام و مخصوصا انعطاف پذیری بسیار بالا سرعت تولید محصولات کشاورزی را بالا برده و از دغدغه کشاوران نسبت به گذشته در آبیاری و آبرسانی کاسته است .

با توجه به انعطاف پذیری که لوله های پلی اتیلن دارد با نصب و اجرای مناسب از نیروی انسانی کمتری برای آبیاری استفاده می شود .

مورد اول : محافظت در برابر نور خورشید

برای محافظت از پلیمر ها دو راه حل منطقی و عقلانی وجود داره که در ادامه توضیح خواهیم داد ، نکته ایی که وجود داره همانطور که همه ما می دانیم پرتو های بنفش نور خورشید به طور پیوسته و در طول زمان می تواند بر هر شئ و موادی اثر بگذارد

و همینطور وقتی به طور مداوم پلیمر ها در معرض برخورد پرتو های خورشید باشند به مرور تجزیه خواهند شد .

راه حل اول : در روش اول درواقع می خواهد راه های نفوذ را برای اشعه ها ببندد!! حالا چطور ؟ برای جلوگیری از اشعه های نور خورشید باید یک لایه روکش اضافه شود تا بتواند مقاوت بیشتری نسبت به حالت اولیه داشته باشد .

راه حل دوم : در روش دوم با سازوکار های شیمیایی ، پایدارکننده هایی را موظف به حفاظت از پلیمر ها می کند . به طور مثال  

در هنگام تولید لوله دو تا سه درصد کربن سیاه به ماده اولیه اضافه می شود که یکی از بهترین روش ها محسوب می شود تا لوله پلی اتیلن سیاه رنگ تولید شود و آماده استفاده در فضا های روباز باشد.

مشاهده  تجهیزات خط تولید پلی اتیلن

گاهی اوقات با این روش تا 50 سال عملکرد لوله ها ثابت و طول عمر لوله ها می تواند افزایش یابد که این موضوع می تواند یکی از دغدغه های خریداران لوله پلی اتیلن باشد که چند سال قابل استفاده خواهد بود ؟ .

برای نشان دادن وجود این خاصیت در ماده اولیه ، بر روی لوله پلی اتیلن از حرف  Cاستفاده می شود که به معنای استاندارد ASTM D3350 می باشد .

قیمت لوله پلی اتیلن مواد نو را می توانید در باران پلیمر ببینید.

مورد دوم : جلوگیری از تجزیه شدن لوله پلی اتیلن

برای پایدارسازی لوله ها می توانیم دو دلیل و هدف بیاوریم ، هدف اول جلوگیری از تجزیه شدن در برابر دمای بسیار بالا مثل همان تابش مستقیم آفتاب و و حتی می توان با عبور مایع داغ  از لوله ها باث تجزیه پانها شویم .

و هدف دوم اینکه از طریق اکسید شدن پیوسته ازخاصیت های عملکردی لوله کاهش می یابد که باید از آن جلوگیری شود .

یکی از ویژگی های اصلی که لوله های گرید A  همین نکته هست که مقاوت عالی داند و در بابر گرما تجزیه نخواهد شد .

این موضوع بیشترین اهمیت را برای لوله های پلی اتیلن آبرسانی و آبیاری دارد که اگر آب با بخش های تجزیه شده لوله چه بطور مستقیم و غیر مستقیم وارد بدن انسان شود سلامتی اش می تواند به خط بیوفتد.

روند تجزیه شدن تا چه زمانی می تواند ادامه یابد ؟ در صورتی که پایدار سازی حرارتی به خوبی انجام نشده باشد می تواند تا بعد از سرد شدن هم ادامه پیدا می کند ، حتی اگر رادیکال های آزاد درون لوله ایی که پایدارسازی آنها به طور کامل انجام نشده به آزاد شدن ادامه دهند لوله ها این مشکل را سال ها با خود همراه خواهند داشت .

مشاهده  آبپاش آتشنشانی پلی اتیلن

مورد سوم : دوام خواص عملکردی لوله پلی اتیلن

همانطور که گفتیم سرعت تجزیه شدن لوله پلی اتیلن بسیار بالا هست و در زمان خیلی کوتاهی مثل 1 الی 2 سال واکنش های ناشی از تجزیه شدن را نشان خواهد داد و بنابراین اگر پایدار سازی لوله هابه خوبی انجام نشود باعث از دست رفتن خواص عملکردی لوله خواهد شد .

برای پیشگیری از اکسیده شدن لوله ، نواحی هیدروپروکسیدی را غیر فعال سازی می کنند تا پایدارسازی انجام شود.

پس چه کار باید کرد ؟ برای هم افزایی از دو نوع آنتی اکسیدان مختلف استفاده می شود که باعث افزایش محافظت و و مقاومت لوله ها تا پیزی حدود 25برابر به بالا خواهد شد.

حداکثر عمر مفید لوله پلی اتیلن چقدر است؟

اقوال زیادی در این زمینه مطرح شده است اما بطور میانگین حدود 20 تا 40 سال (درصورت استفاده صحیح) عمر خواهند کرد.

بهترین روش نصب لوله های پلی اتیلن چیست؟

استفاده از اتصالات و جوش پلاستیک بهترین روش نصب این لوله ها می باشد که توصیه ما برای کاهش هزینه ها استفاده از جوش پلی اتیلن است.

5/5 - (1 امتیاز)
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران

افتخار و تعهد ما تولید لوله پلی اتیلن با کیفیت و سطح استاندارد جهانی است.

مشاوره و خرید لوله پلی اتیلن

جهت خرید لوله پلی اتیلن و مشاوره سیستم های آبرسانی کشاورزی با ما تماس بگیرید:

09999600198
 09190445294  09196271339