در سال جدید علاوه بر حفظ کیفیت ، برای فرهنگ سازی نیز تلاش خواهیم کرد. در بحران کم آبی قرار داریم!

باران پلیمر کیا؛ تولید کننده برتر لوله های پلی اتیلن
فهرست مطالب
باران پلیمر » کاربرد لوله پلی اتیلن در آتش نشانی چیست؟

امروزه باتوجه به اینکه لوله پلی اتیلن نسبت به گذشته بیشتر شناخته شده اند و همچنین جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی شده اند در نتیجه  در صنعت توجه ویژه ای به آن شده است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی از کاربرد های لوله پلی اتیلن دراتش نشانی است که در ادامه راجب آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

لوله های پلی اتیلن دراجرای پروژه های تامین آب در آتش نشانی سال های زیادی است که مورد توجه قرار گرفته اند وباتوجه به اینکه لوله های پلی اتیلن نسبت به سایر لوله ها ی فلزی چدنی و … برتری دارد و همچنین مقاومت بالا در برابر حساسیت کار آتش نشانی  ازلوله پلی اتیلن دراین کار به طور گسترده استفاده می شود.

باتوجه به اینکه کار آتش نشانی و همچنین وسایل و تجهیزات آنها باید از ایمنی بالای برخوردار باشد و این موضوع بسیار مهم وحساس است چون در مواقع ضروری باید تجهبزات آنها از مقاومت بالایی برخورد باشد بعه عنوان مثال لوله های آتش نشانی اگر از جنس فولاد یافلزی باشند به مرور زمان دچار خوردگی می شوند و ممکن بعداز گذشت مدتی رسوبات جلوی لوله ها را بگیرند و باعث انسداد لوله شوند و با گذشت زمان اکثر مردم به این نتیجه رسیده اند که لوله های فلزی نمی توانند جایگزین خوبی برای لوله های پلی اتیلن باشند و همچنین حمل مایعات را دشوار می کنند علاوه بر مورد هایی که گفته شد لوله های فلزی شکننده می باشند و ممکن است دراثر فشار زیاد و همچنین زلزله دچار شکستگی شوند ومعمولا  آتش نشان دراین مواقع به مشکل می خورند .

ضمن اینکه درمواقعی که حوادث آتش سوزی رخ می دهد آتش نشان ها باید باسرعت بالایی به مکان مورد نظر برسند پس تجهیزات آنها باید همیشه سالم باشد تا در صورت رخ دادن آتش سوزی به درستی اقدامات لازم راانجام بدهند .

مشاهده  قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن

البته موضوع مهم تراین است که هرلوله پلی اتیلن نمی تواند در آتش نشانی مورد استفاده قرار بگیرد لوله پلی اتیلن باید قطر مناسب برای این کارراداشته باشد والبته توان تحمل فشار های 4الی 50داتمسفر راهم داشته باشد .

شغل آنش نشانی به یکی از حرفه های فوق العاده حساس است که در انجام عملیات نباید تاخیری باشد چون ثانیه ای تاخیر می تواند موجب خسارت های جانی مالی  شود .لوله های پلی اتیلن به دلیل نصب اسان  و باسرعت بالا و همچنین ایمنی بالا درکار  موجب افزایش سرعت آتش نشان ها در عملیات شده است.

به طور کلیلوله های پلی اتیلن در آتش نشانی کاربرد های ویژه ای دارند کی دیگر از این کاربرد ها لوله های پلی اتیلن در سایز و اندازه های بزرگ  برای انتقال آب های پرفشار  که حجم بالایی دارند درون زمین قرار می گیرند  تا در مواقع ضروری  ایستگاه های آتش نشانی بتوانند از آن استفاده کنند البته که لوله های پلی اتیلن دربرابر خوردگی فشار اتمسفر بالا و زمین لرزه مقاومت بالایی از خود نشان داده اند و برخی مشکلاتی که معمولا لوله های فلزی داشتند لوله های پلی اتیلن فاقد این مشکلات می باشند .

فواید استفاده از لوله های پلی اتیلن در حرفه ی آتش نشانی:

  1. لوله های پلی اتیلن  به دلیل اینکه مدام باآب در تماس هستند بسیار مقاوم هستند و دربرابر خوردگی و سایش نسبت به لوله های فلزی گزینه بسیار مناسبی هستند چون درگذشته بسیاری از لوله های قدیمی به مرور زمان دچار خوردگی می شدند امااین مشکل بااستفاده از لوله های پلی اتیلن به خوبی برطرف شده است.
  2. 2-      لوله های پلی اتیلن نسبت به لوله های فلزی سبک تر هستند درنتیجه در هنگام نصب و حمل ونقل بسیار کارمارا آسان کرده اند.
  3. 3-      باتوجه به اینکه در گذشته لوله های فلزی و فولاد دچار رسوب میشدند لوله های پلی اتیلن نسبت به این لوله ها فاقد رسوب گذاری هستند که این مورد در صنعت ودیگر خدمات بسیار قابل توجه می باشد
  4. لوله های پلی اتیلن به دلیل مقاومت بالایی که دارند به راحتی دچار شکستگی نمی شوند  پس درنتیجه دربراب رهرگونه زمین لرزه مقاوم هستند
  5. سهولت در نصب که این مزیت لوله های پلی اتیلن توجه خبلب از افراد رابه خود جلب کرده است  وسبک وزن بودن آن در نصب آسان بی تاثیر نیست.
  6. هزینه مناسب لوله های پلی اتیلن هم بخش مهمی است که باعث شده این لوله ها بیشتر شناخته شوند
مشاهده  حضور باران پلیمر کیا در نمایشگاه بین المللی آیفارم

لوله های پلی اتیلن با توجه به مزایای بیشماری که نسبت به لوله های قدیمی دارند در آتش نشانی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

جمع بندی نهایی

لوله های پلی اتیلن علاوه بر صنعت کشاورزی و شهرسازی و صنایع، با توجه به انعطاف پذیری بالا و نوع ساخت لوله در آتش نشانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

5/5 - (2 امتیاز)
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران

افتخار و تعهد ما تولید لوله پلی اتیلن با کیفیت و سطح استاندارد جهانی است.

مشاوره و خرید لوله پلی اتیلن

جهت خرید لوله پلی اتیلن و مشاوره سیستم های آبرسانی کشاورزی با ما تماس بگیرید:

09999600198
 09190445294  09196271339