در سال جدید علاوه بر حفظ کیفیت ، برای فرهنگ سازی نیز تلاش خواهیم کرد. در بحران کم آبی قرار داریم!

کارخانه باران پلیمر کیا
باران پلیمر کیا؛ تولید کننده برتر لوله های پلی اتیلن
فهرست مطالب
کارخانه باران پلیمر کیا
باران پلیمر » تفاوت لوله پلی اتیلن تک جداره و لوله دوجداره

یکی از جدید ترین نسل لوله ها لوله پلی اتیلن یا همان لوله تحت فشاراست که معمولا آن را با علامت اختصاری PE نمایش می دهند.

این لوله ها از مواد شیمیایی وگرانول های پلیمری که در پتروشیمی می باشد تولیدمی شود که البته بسیار پر مصرف می باشد .

لوله های پلی اتیلن از زمانی که به بازار عرضه شدند جایگزین لوله های فولادی ؛و اکثر لوله های قدیم را گرفتند البته دلایلی زیادی دارد که امروزه مردم لوله های پلی اتیلن راانتخاب می کنند  ؛یکی از این دلایل این است که این لوله ها اکثر مشکلاتی که لوله های قدیمی تر مثل فلزی وچدنی داشتند را حل کرده وتوانسته جایگزین مناسبی برای لوله های فولادی در صنعت باشد .

معمولا لوله های پلی اتیلن بعد از تولید زمانی که قرار است به بازار عرضه شوند باید به رنگ مشکی باشند در این صورت باید به لوله هایی که دارای مواد اولیه هستند که به آن (NATURAl) هم میگویند مواد افزودنی اضافه شود تا به رنگ مشکی در بیابند و به بازار عرضه شوند .

لوله های پلی اتیلن باتوجه به نیاز مشتری و باتوجه به متراژی که مشتری درخواست داده است به دوصورت کلافی و شاخه ای تولید می شوند.

همانطور که در بالا گفته شد مواد اولیه لوله های پلی اتیلن که به رنگ سفید هستند موادی است که در پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد که اگر بخواهیم لوله ی درجه 2 تولید کنیم به همان مواد اولیه مواد افزودنی و ضایعات اضافه می کنیم و لوله ی درجه 2 تولید می شود . البته ناگفته نماند لوله ای که به آن مواد افزودنی اضافه شده نسبت به لوله های درجه 1 که مستقیم ازمواد اولیه پتروشیمی  تولید شده مقاومت و استحکام کمتری دارد .

مشاهده  ضمانت کتبی 10 ساله خرید لوله پلی اتیلن به چه معناست؟

مواد پلی اتیلن در گذشته شاید زیاد دیده نشده بود ولی امروزه علاوه بر تولید لوله های پلی اتیلن که کمک بزرگی به کشاورزی و صنعت کرده ؛ در اکثر کشور های اروپایی در بخش صنعت هم مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال در بسته بندی ها و خودروسازی و ….

لوله های پلی اتیلن باتوجه به کاربرد و ویژگی هایی که دارند به سه دسته تقسیم می شوند :

1-لوله پلی اتیلن تک جداره

از لوله های تک جداره معمولا در آبرسانی استفاده می کنندکه مقاومت بالا و طول عمر زیادی هم دارند

2– لوله پلی اتیلن دوجداره

لوله های پلی اتیلن دوجداره یاهمان کاروگیت که از نظر ظاهری تفاوت هایی با لوله های تک جداره دارند برای مثال شکل ظاهری لوله های دوجداره به شکل حلقه حلقه است که معمولا از این لوله ها برای جابه جایی فاضلاب هایی که مربوط به بخش صنایع هستند استفاده می کنند .

3-لوله پلی اتیلن اسپیرال

لوله های کاروگیت انواع مختلفی دارد که لوله پلی اتیلن اسپیرال هم یکی از انواع لوله کاروگیت است که مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به دیگر لوله ها دارد البته این مقاومت برای این است که این لوله بتواند فشار زیادی را تحمل کند .

 لوله های پلی اتیلن  باتوجه به مزایا های زیادی که نسبت به لوله های فولادی دارند در صنعت نقش بسازایی دارند که به چندمورد از کارایی های پلی اتیلن در صنعت اشاره می کنیم :

لوله های پلی اتیلن باحل کردن مشکلاتی که در لوله های فولادی وچدنی بود توانست جایگزین این لوله ها شودکه البته در آبرسانی های شهری و روستایی؛گازرسانی های شهری وروستایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاهده  سال 1401 با افزایش قیمت لوله پلی اتیلن پایان یافت؛ آیا بحران آب در ایران جدی تر خواهد شد؟

از لوله های پلی اتیلن به عنوان یک پوشش برای کابل های برق استفاده می شود

این لوله ها درانتقال مواد شیمیایی هم کاربرد دارند  به دلیل مقاومتی که دارند  و البته در برابر مواد شیمیایی و اسیدی واکنش نشان نمی دهند و همین ویژگی سبب شده که در انتقال مواد شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد .

این لوله ها در صنعت کشاورزی هم محبوبیت زیادی دارند و بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

5/5 - (1 امتیاز)
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران

افتخار و تعهد ما تولید لوله پلی اتیلن با کیفیت و سطح استاندارد جهانی است.

مشاوره و خرید لوله پلی اتیلن

جهت خرید لوله پلی اتیلن و مشاوره سیستم های آبرسانی کشاورزی با ما تماس بگیرید:

09999600198
 09190445294  09196271339