در سال جدید علاوه بر حفظ کیفیت ، برای فرهنگ سازی نیز تلاش خواهیم کرد. در بحران کم آبی قرار داریم!

باران پلیمر کیا؛ تولید کننده برتر لوله های پلی اتیلن
فهرست مطالب
باران پلیمر » آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن + موارد استفاده ی آنها در صنعت

خصوصیات لوله پلی اتیلن نظیر انعطاف زیاد ، سبکی ، عدم پوسیدگی ، نشتی ، زنگ زدگی ، قیمت مناسب و… باعث شده اکثر کارفرمایان و پیمانکاران در صنعت های مختلف به جای لوله های بتنی و چدنی ازآن برای انتقال انواع مایعات و سیالات استفاده کنند.انواع لوله های پلی اتیلن در صنایعی همچون سیستم انتقال آب و فاضلاب ، انتقال گاز ،آبیاری وکشاورزی و غیره مورد استفاده قرارمیگیرد.این لوله ها به رنگ مشکی هستند که با خط های رنگی که بر روی آنها کشیده میشود موارد استفاده ی آنرا مشخص میسازد ؛ برای نمونه خطوط آبی نشان دهنده ی استفاده درسیستم انتقال آب ، خطوط زرد برای انتقال گاز و خطوط قهوه ای رنگ به منظور استفاده در شبکه های فاضلاب هستند.معیارانتخاب این لوله ها براساس کیفیت و کارایی وقیمت آنها میباشد.

خصوصیات لوله پلی اتیلن

  1. حجم کم و سبکی :  نسبت به لوله های دیگر ، لوله های پلی اتیلن درعین مقاوم بودن بسیار سبک و کم حجم هستند.
  2. جریان سیالات:  شکل درون لوله های پلی اتیلن به گونه ای است که انواع مایعات و سیالات به راحتی و با سرعت بالایی میتوانند جریان داشته باشند.
  3. مقاومت بالا :  لوله های پلی اتیلن به دلیل وجود پلیمرهای مصنوعی در ساختارشان تحت شرایط مختلف از مقاومت بالایی برخوردارند.
  4. قیمت مناسب و مقرون به صرفه : این لوله ها علاوه بر خصوصیات و مزایای خوبی که دارند ، از نظر اقتصادی نیزبسیار مقرون به صرفه میباشند.
لوله پلی اتیلن و موارد کاربرد آن

بیشتر بدانید: لوله پلی اتیلن

موارد استفاده ی لوله پلی اتیلن

1/ سیستم انتقال آب در شهرها و روستاها

مشاهده  ثبات قیمت لوله پلی اتیلن در اواخر اولین ماه شمسی

2/ انتقال گاز و فراورده های نفتی

3/ سیستم آبیاری در کشاورزی

4/ محافظ کابل های برق (فشار قوی و ضعیف) ، روکش و محافظ فیبرهای نوری و انواع سیم

5/ سیستم انتقال فاضلاب های شهری و صنعتی

انواع مختلف لوله های پلی اتیلن

. لوله ی پلی اتیلن یک لایه (تحت فشار) :  اکثرمواقع ازاین لوله ها در شبکه انتقال آب و آبیاری قطره ای استفاده میشود.سطح درونی این لوله ها توسط یک لایه برای محافظت پوشش داده شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این لوله ها میتوان به سبکی ، مقاومت بالا در مقابل شرایط مختلف و ضربه ، اتصالات متنوع و نصب راحت اشاره کرد.

. لوله ی پلی اتیلن دو لایه (کاروگیت) : این نوع از لوله های پلی اتیلن دارای دولایه (درونی و بیرونی) هستند.سطح داخلی لوله برای جریان راحت سیالات و جلوگیری از تشکیل رسوب صاف و سطح خارجی لوله برای بالا بردن مقاومت دربرابر ضربه و آسیب دیدگی دارای شیار و کنگره میباشد.از خصوصیات بارزاین لوله ها میتوان به انعطاف پذیری ، سبکی ، نصب آسان ، مقاومت بالا در مقابل آسیب دیدگی و عایق حرارتی اشاره نمود.

. لوله ی پلی اتیلن 5 جداره :  در ساختار این نوع لوله از آلمینیوم ، پلیمر و 5لایه چسب استفاده شده است. به این صورت که ابتدا 2لایه چسب در لایه ی وسطی ،2لایه پلیمر در قسمت درونی و بیرونی و 1 لایه آلمینیوم در قسمت مرکزی وجود دارد. بکار بردن آلمینیوم در این لوله باعث افزایش مقاومت لوله و جلوگیری از ورود اکسیژن به درون لوله شده است.

مشاهده  کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال آب

. لوله ی پلی اتیلن Push Fitدر ساختار لوله های پوش فیت از پلی پروپلین استفاده میشود که باعث مقاومت بالای آن  در مقابل انواع آسیب شده است.

. لوله ی پلی اتیلن   PVCکارایی عمده ی این لوله ها در شبکه اتصال فاضلاب ، سیستم انتقال آب وسیم کشی زیرزمینی میباشد.لوله های PVC یا پولیکا عملکردی مشابه لوله های یو پی وی سی دارند . از ویژگی های بارز این نوع لوله میتوان به عمر طولانی ، سبکی ، انعطاف پذیری ، مقاومت بالا در مقابل انواع آسیب ، نصب آسان و وجود عایق های دمایی اشاره کرد.

نتیجه گیری

کشور ما یکی از مراکز مهم ساخت لوله های پلی اتیلن در جهان است. ویژگی های خاص این لوله ها نظیر سبکی و حجم پایین ، مقاومت بالا ، انعطاف پذیری و قیمت مناسب باعث شده جای لوله های بتنی و چدنی را بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران
تولید کننده برتر لوله پلی اتیلن در ایران

افتخار و تعهد ما تولید لوله پلی اتیلن با کیفیت و سطح استاندارد جهانی است.

مشاوره و خرید لوله پلی اتیلن

جهت خرید لوله پلی اتیلن و مشاوره سیستم های آبرسانی کشاورزی با ما تماس بگیرید:

09999600198
 09190445294  09196271339